-1 - اگرمرد و زن كه همسرند در رابطه با عمل زناشويي موقعي كه به اوج لذت برسند فحش وحرف مبتذل مي زنند از لحاظ شرعي چه حكمي دارد ؟ و براي ما عادت شده و ما را در رابطه با عمل زناشويي صحيح راهنمايي لازم عنايت فرماييد ؟(0)
-امام رضا ( ع ) مي فرمايد : زياد آميزش كردن با زنان ، اخلاق انبيا است × اما در روايتي ديگر آمده ( زياد آميزش نكنيد ) × اين تناقض را چگونه تفسير مي كنيد؟(0)
-احترام به پدر ومارد درچه حدي براي فرزند واجب است ؟(0)
-آيا احترام به والدين واجب است اگر به خاطر دفاع باشد چون قبلا پدرم اخلاق بسيار بدي داشت و مادرم را بسيار مي زد كه باعث سقط چند بچه شد .و من از مادرم دفاع مي كردم . آيا اين كار گناه است ؟(0)
-آيا مادري كه نماز نمي خواند احترامش واجب است؟

(0)
-با توجه به اين كه پيامبر(ص) فرمود: بهشت زير پاي مادران است، همه مادران به بهشت ميرند؟

(0)
-وظيفه ما درمقابل پدر فحاش و بد اخلاق چيست و آيا احترام به او واجباست(0)
-1ـ وظايف شرعي زن نسبت به شوهر و شوهر نسبت به زن خود چيست؟(0)
-آيا صحبت كردن زن و مردي كه سه طلاقه هستند جائز است؟
(0)
-آيا داماد بعد از طلاق هم به مادر زن محرم است؟
(0)
-1 - اگرمرد و زن كه همسرند در رابطه با عمل زناشويي موقعي كه به اوج لذت برسند فحش وحرف مبتذل مي زنند از لحاظ شرعي چه حكمي دارد ؟ و براي ما عادت شده و ما را در رابطه با عمل زناشويي صحيح راهنمايي لازم عنايت فرماييد ؟(0)
-امام رضا ( ع ) مي فرمايد : زياد آميزش كردن با زنان ، اخلاق انبيا است × اما در روايتي ديگر آمده ( زياد آميزش نكنيد ) × اين تناقض را چگونه تفسير مي كنيد؟(0)
-احترام به پدر ومارد درچه حدي براي فرزند واجب است ؟(0)
-آيا احترام به والدين واجب است اگر به خاطر دفاع باشد چون قبلا پدرم اخلاق بسيار بدي داشت و مادرم را بسيار مي زد كه باعث سقط چند بچه شد .و من از مادرم دفاع مي كردم . آيا اين كار گناه است ؟(0)
-آيا مادري كه نماز نمي خواند احترامش واجب است؟

(0)
-با توجه به اين كه پيامبر(ص) فرمود: بهشت زير پاي مادران است، همه مادران به بهشت ميرند؟

(0)
-وظيفه ما درمقابل پدر فحاش و بد اخلاق چيست و آيا احترام به او واجباست(0)
-1ـ وظايف شرعي زن نسبت به شوهر و شوهر نسبت به زن خود چيست؟(0)
-آيا صحبت كردن زن و مردي كه سه طلاقه هستند جائز است؟
(0)
-آيا داماد بعد از طلاق هم به مادر زن محرم است؟
(0)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:44035 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:23

ديدگاه فقهاي اسلام دربارة ازدواج با زن كافر غير مشرك چيست؟
فقهاي اسلامي دربارة ازدواج با زن كافر غير مشرك اختلافنظر دارند و منظور از زن كافر غير مشرك زن كتابي است زيرا او كافر غير مشرك است. ابنرشد ميگويد: (علما) اتفاق دارند بر اين كه ميشود با زن آزاد كتابي ازدواج كرد.(ابن رشد: بداية المجتهدي2/43 ). اين، نظر اهل سنت است. اما نظر شيعه: مشهور بين شيعه آن است كه به طور دائم نميشود با زن كتابي ازدواج كرد. شيخ طوسي ميگويد: به نظر علماي ما خوردن ذبيحة اهل كتاب مانند يهود و نصاري و همين طور ازدواج با زنان آزاد آنها جايز نيست بلكه آنها با پرداخت جزيه، بر دينشان باقي گذاشته شوند و مسأله بين اصحاب ما اختلافي است. فقها (اهل سنت) همگي قائلند: خوردن ذبيحة آنها و ازدواج با زنان آزاد آنها جايز است. در خلاف ميگويد: عدّهاي زيادي از علماي ما قائلند كه ازدواج با مخالفان اسلام چه يهود و چه نصارا (و چه ديگران) (اين عبارت در متن كتاب نيامدهو بامراجعه به منبع اصلي (الخلاف) آن را افزودهايم .) جايز نيست و گروهي از اهل حديث از اصحاب ما قائلند: ازدواج با آنها جايز است. فقها (اهل سنت) همگي ازدواج با زنان كتابي را جايز ميدانند و اين جواز از عمر، عثمان، طلحه، و حذيفه و جابر روايت شدهاست و روايت شده كه عمار با يك زن نصراني ازدواج كرد و حذيفه يك زن يهودي را به زني گرفت. از ابن عمر كراهت آن، روايت شده و شافعي هم همين را پذيزفتهاست (طوسي: الخلاف 2/282، مسأله 84 از كتاب نكاح، به فقهاي شيعه اقوال ديگري هم نسبت داده است.
ابن قدامه ميگويد: بين علما ـ بحمدالله ـ در جواز ازدواج با زنان آزاد اهل كتاب اختلافي نيست و اين جواز ا ز عمر، عثمان، طلحه، حذيفه، سلمان، جابر و ديگران نقل شدهاست. (ابن قدامه: المغني5/52.) بر همين اساس، فقهاي اهل سنت، قائل به جواز شدهاند و اما شيعه عدهاي قائل منع و عدهاي قائل به جواز هستند.

فرهنگ عقايد و مذاهب اسلامي ج 5
آية الله جعفر سبحاني

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.